PlayStation Silent Hill 2 Remake (Bloober Team)

Daimon

Moderador
Staff
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Estúdio: Bloober Team
Editora: Konami
Género: Survival horror
Plataformas: PC, PlayStation 5
Data de lançamento: a anunciar

Having received a letter from his deceased wife, James heads to where they shared so many memories, in the hope of seeing her one more time: SILENT HILL. There, by the lake, he finds a woman eerily similar to her... "My name...is Maria," the woman smiles. Her face, her voice... She's just like her.

Experience a master-class in psychological survival horror―lauded as the best in the series―on the latest hardware with chilling visuals and visceral sounds.

 
Última edição:
Coisa que é normal acontecer neste tipo de anúncios. Ainda recentemente houve o caso dos Persona, onde só dias depois do anúncio foram confirmadas as restantes versões.
 
Fica aqui os restantes anunciados:

Jogos
Silent Hill 2 Remake
Silent Hill Townfall
Silent Hill F

Filme
Return to Silent Hill

Outro
Silent Hill Ascencion
 
Última edição:
Tenho expetativas muito baixas quanto a isto tudo. Se a Konami entregasse os IPs a alguém com mais talento..
Esta saga merecia um remake ao nível de RE2 ou FF7.
Até estou mais curioso pelo filme por ser o mesmo realizador do 1 que gostei, nada a ver com aquele lixo chamado Revelation.
 
Tenho expetativas muito baixas quanto a isto tudo. Se a Konami entregasse os IPs a alguém com mais talento..
Esta saga merecia um remake ao nível de RE2 ou FF7.
Até estou mais curioso pelo filme por ser o mesmo realizador do 1 que gostei, nada a ver com aquele lixo chamado Revelation.

Ao nível do RE2 ou 3 não que aquilo foi só cortar secções dos jogos, agora ao nível do FF7 sim que foi acrescentar coisas para além do que já existia.
 
O jogo conta com a participação do artista Masahiro Ito e do compositor Akira Yamaoka, que regressam dos anteriores jogos da série. Do pouco que se viu, parece ser fiel ao original e acho que a equipa de produção não quer estragar esta oportunidade. É esperar para ver mais, mas estou cautelosamente otimista.
 
Silent Hill 2 is a beloved and timeless classic – it's almost a cliche to say it out loud, but it's just so true for many of the Bloober Team members. This is also the reason why we approach working on the remake with such great care and respect for the original game.

With that in mind, one of our primary goals is to preserve the atmosphere that made Silent Hill 2 so exceptional, while also modernizing many aspects of the game's overall gameplay. We are working closely with the original creators, including Akira Yamaoka and Masahiro Ito, to ensure we're keeping that unique Silent Hill feel intact.

One of the new elements that you could spot in the reveal trailer is the adoption of an over-the-shoulder camera. With that change we want to immerse players even deeper into the game, make them feel like they are a part of this unreal world, and deliver them a more visceral experience across the board.
One change often brings another. With a new perspective, we're rebuilding the combat system and certain set-pieces, among other things. Now that you see basically what James can see, we could find new ways to keep the player on edge.
Twenty-one years have passed since the release of Silent Hill 2 for PlayStation 2 and the big leap in technology allows us to be even closer – at least in some aspects – to how Team Silent would have desired their game to be back in 2001. Thanks to state-of-the-art motion capture sessions, we can deliver the best facial expressions in the series’ history and show a wide range of emotions even before a character speaks a single word.

https://blog.playstation.com/2022/1...ameplay-details-and-design-changes-announced/
 
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