PlayStation Forspoken (Luminous Productions)

E nem tocaram no ponto da performance ou a nota ainda caia mais, em que não se admite que um jogo exclusivo para Next Gen, com acesso a hardware de topo, consiga cair para 1080p a 20fps ou 720p a 40 fps.
Esta parte para mim é mesmo surreal. Como é que uma empresa de topo como a Square Enix lança um jogo AAA que é exclusivo current gen, com uma qualidade gráfica que a meu ver até deixa muito a desejar (na minha opinião o God Of War de 2018 graficamente é muito superior e é de gen passada e já com quase 5 anos), e que ainda assim o jogo consegue cair para 1080p a 20fps ou 720p a 40 fps :facepalm:.
 
Para mim o pior do jogo é mesmo o ruido visual, mal se consegue perceber o que esta a acontecer nos combates, até os menus são pessimos nesse aspeto com aquele efeito olho de peixe.
 
Nota-se perfeitamente que a única preocupação aqui foi juntar conceitos supostamente populares, mas de qualidade muito duvidosa, e chamar-lhe um videojogo.
 
Esta parte para mim é mesmo surreal. Como é que uma empresa de topo como a Square Enix lança um jogo AAA que é exclusivo current gen, com uma qualidade gráfica que a meu ver até deixa muito a desejar (na minha opinião o God Of War de 2018 graficamente é muito superior e é de gen passada e já com quase 5 anos), e que ainda assim o jogo consegue cair para 1080p a 20fps ou 720p a 40 fps :facepalm:.
Está em linha com o que eles tem mandado cá para fora na ultima meia duzia de anos.
Nier A, FFVIIR etc, com as devidas exceções claro mas no geral tem sido assim, uma cascata de obras inacabadas postas em produção.
 
New Forspoken update available now: here’s what’s included

First up is “Remember Last-Viewed Menu Section”.

When this setting is set to ON, the game will behave the way it currently does, where the main menu will open to whatever you last had opened. If you turn this option OFF, the main menu will always default to the Map, which should come in handy for all you explorers out there
Next up is “Focus on Target”.

When this setting is set to ON, the game will behave the way it currently does, where pressing R3 while charging a spell (when you are not locked-on to an enemy) will point the camera at the enemy being targeted. If you turn this option OFF, pressing R3 while charging a spell will lock on to an enemy, allowing you more precise control over who or what will be at the receiving end of Frey’s devastating attacks.
Another new setting that can aid you in combat is “Lock On to Nearby Enemies”.

Currently, if you defeat the enemy you’re locked-on to, the lock-on will disengage, allowing you to plan your next move. If you turn this setting ON, the lock-on target will automatically switch to a nearby enemy, so you can fire away without a moment’s loss.

This pairs really well with another new setting, “Off-Screen Enemy Lock-On,” as it won’t matter where the enemies are.
The next one is a setting that many have been calling for. It’s called “Immunity to Own Magic,” and as the name suggests, it prevents Frey from getting staggered by the effects of her spells.

We’ve all been there - in battle against a horde of enemies, getting into a nice rhythm parkouring around, unleashing spells left and right, only to lose that momentum by an ill-timed Burst Shot at point-blank range. That will no longer be the case.

Of course, if you prefer the current, realistic approach, you can leave this OFF.
Version 1.10 also includes various graphical improvements. First, upon starting the game you will be prompted to adjust Brightness and Contrast (and HDR UI elements if HDR is enabled). Everyone’s hardware and setup is different, so this allows you to tailor the image to what looks best for you.

We’ve also made some changes to lighting and ambient occlusion, which you can see in these screenshots.
Optimization is another key area of focus for this update. While actual performance will vary depending on your PC hardware, if you’re running the Recommended specs or higher, you should be able to see as much as a 30% boost in performance. PS5 users fear not, as these under-the-hood tweaks provide the same performance increases for you as well.

Mais no link: https://www.square-enix-games.com/en_GB/news/forspoken-update
 
Parece que tecnicamente está melhor em todos os modos, tanto em relação à resolução como performance. O sistema de iluminação levou overall (dentro do possível) e também tem melhor aspecto.

Pena que continue a ser um jogo um bocado "oco".

 
Não era só 6 meses?
8da7f97b1f16-forspoken-ps-exclusive.jpg
 
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